Benieuwd Hoe E-mail Marketing Werkt? Wat Het Is

E-mailmarketing is een vorm van direct marketing, online: via e-mail. Je gebruikt daarbij e-mails om jouw producten en/of diensten te promoten. Maar als je altijd alleen maar commerciële e-mails stuurt, maak je de ontvangers niet blij. Daarom is goede e-mail marketing niet zomaar gericht op het commerciële (professionele nieuwsbrief maken). Het heeft vooral als doel, de relatie met je (potentiële) klanten op te bouwen en te onderhouden. Dat betekent dat je commerciële informatie afwisselt met e-mails die meer vanuit een content marketing perspectief komen. Zo kun je dus informatie delen, opvolgingsberichten sturen of een blog verspreiden. Maar je kunt ook je eigen successen delen, een kijkje achter de schermen geven en nog veel meer! Als jij je e-mail marketing nog effectiever wilt maken, raden we je aan personalisatie te gebruiken! Natuurlijk goed rekening houdend met wetgeving op dit gebied, met name de Algemene Verordening Gegevensbescherming (AVG).

Met e-mail marketing als onderdeel van jouw ruimere digital marketing kun je heel eenvoudig, goedkoop en snel een massa aan mensen persoonlijk bereiken met een meetbaar resultaat. Het is wel belangrijk dat de mensen die je mailt uitdrukkelijk toestemming moeten hebben gegeven om gemaild te worden. Dit kan bijvoorbeeld door een intekenformulier op je website of door het aanvinken van een vakje – nieuwsbrief template. Ongeveer 70% van alle bezoekers op je website zie je nooit meer terug. Daarom is het goed om op zo veel mogelijk manieren er voor te zorgen dat deze bezoekers terugkeren om een aankoop te plaatsen. Hiervoor kun je naast remarketing ook e-mail marketing inzetten.

Waarom E-mailmarketing Ook In 2021 Een Ijzersterke Strategie Is

In tegenstelling tot remarketing geven bezoekers vrijwillig hun gegevens en geven ze dus toestemming om hen te contacteren om aanbiedingen van jou te krijgen. Je kunt e-mail marketing gebruiken om: je merkbekendheid verhogen – zowel de brand awareness als de brand famiiarity;een dicht contact te hebben met je klanten of prospects – waarmee je brand loyalty creëert;meer te verkopen – door speciale aanbiedingen te maken;mensen terug te winnen – die in het verleden klant waren, maar niet meer bestellen – email marketing.

Hierboven zie je al genoeg redenen om e-mail marketing te gaan toepassen – email specialist. We zetten hieronder de meest aansprekende voordelen vou jou op een rij. E-mail marketing is: De prijs van een maandelijks e-mailmarketingabonnement is een peulschil, vergeleken met de prijs voor traditionele, papieren direct mail. Er zitten slechts enkele minuten tussen de verzending van een e-mail en de ontvangst ervan. Je e-mail komt rechtstreeks in de mailbox van je klanten of leads terecht. E-mailmarketing is perfect meetbaar. Wanneer je gebruik maakt van e-mail marketing software kun je zien wie je mail geopend heeft, waar ontvangers op klikken en wie het meest geëngageerd is.

E-mail Marketing Software – Vergelijk Prijzen

Je kunt de ontvanger persoonlijk aanspreken via de zogenaamde merge tags. Hiermee kun je bij de aanhef of aanspreking aangeven dat de voornaam van de ontvanger moet worden ingevoegd. Iedereen die op je e-mailmarketinglijst staat, heeft toestemming gegeven om gemaild te worden – e mail marketing service. Hierdoor is het meer waarschijnlijk dat je mail geopend zal worden en dat daar een actie zal uit voortkomen. html nieuwsbrief maken.

Je kunt e-mailmarketing op verschillende manieren inzetten. Probeer een van onderstaande strategieën of combineer ze.

Html-mailing: Verstuur E-mails Die Je Omzet Verhogen

Sommige van deze tips werken ook op desktop maar werken net iets beter op mobiel. : voeg de mogelijkheid toe om direct te bellen vanuit de e-mail. De code ziet er zo uit: +32487344811 een SMS bericht laten versturen doe je door de volgende code in je nieuwsbrief te gebruiken: Stuur ons een SMS de routebeschrijving naar je winkel toevoegen, kan een grote meerwaarde zijn. Dit doe je door naar Google Maps te gaan, je adres in te vullen en daarna naar het menu te gaan. Daar selecteer je de optie “Kaart delen of insluiten”. Je krijgt nu een link om in je e-mail te plaatsen.

Met e-commerce kan je net iets meer doen, omdat je het klikgedrag van bestaande klanten die zijn ingelogd beter kunt volgen – nieuwsbrief opmaken – nieuwsbrief laten maken. Je kunt dan een aantal verschillende acties ondernemen: geef je beste of bestaande klanten een korting of speciale aanbieding. heeft een klant iets in zijn winkelwagen of in de checkout laten staan? Stuur hen dan een e-mail daarin de mogelijkheid om direct te bestellen. Zonder dat ze alles opnieuw in de winkelmand hoeven te plaatsen. Je kan ze ook een eenmalige extra korting geven, als ze ‘vandaag’ bestellen. als je e-maillijst groot genoeg is, kun je deze beginnen om deze op te splitsen in kleinere groepen van mensen met vergelijkbare karakteristieken.

Lees meer op volgende websites:

Linkbuilding
Linkbuilding uitbesteden
Linkbuilding aanvragen
Linkbuilding kantoor
Linkbuilding bureau
Linkbuilding vlaanderen
Linkbuilding nederland
Linkbuilding ervaring
Linkbuilder
Linkbuilder vacatures
Linkbuilder gent
Linkbuilder brugge
Linkbuilder kortrijk
Linkbuilder antwerpen
Linkbuilder ninove
Linkbuilder aalst
Linkbuilder revieuws
Linkbuilder websites
Linkbuilder start
Linkbuilder worden
Linkbuilder opleiding
Linkbuilding
Linkbuilding uitbesteden